Welcome 2017

Saat entry ini ditulis, jam menunjukkan 11 malam..Hari pertama dalam 2017 hampir tamat tetapi aku masih belum rasmikan apa-apa lagi di sini bagi tahun 2017..Sempat lagi untuk menulis..Hehehehe..Nak recap 2016? Ummmm tak perlu kut..Cuma aku akan recap sedikit satu kejadian sebelum penutup 2016..

Pada 26 & 27 Disember yang lalu aku bawa Pak Mohd jalan-jalan ke Melaka..Semua plan last minute dibuat bersama Akira..Sebenarnya kami memang ada ber Whatsapp plan nak ke Melaka la, Penang la Ipoh la..Hahahah..Tapi tetiba diam..Kut tak jadi..Last-last Sabtu kalau tak salah aku, wel all decide nak pergi Isnin then balik Selasa..Aku terima kasih kepada Akira kerana dia ok kalau Pak Mohd follow..

Kami book dua bilik..Aku satu bilik dengan Abah..So far perjalanan kami sangat baik..Tidak mempunyai masalah..Tapi rasanya makan banyak! Hahahah..Macam pipi pau aku sudah naik..Nnggeee..Lagi pula aku dapat cuti seminggu daripada Boss..Eh lebih seminggu..Hahahaha..Lepas tu Rabu nya Acik dan Ateh datang rumah..Lagi la makanan meriahkan..Mahu tidak pipi pau naik! Uuuuwwaaa..Tak apa..Kena detox balik..Uhuhuhuhu..

Macam gembira je kan kisah ke Melaka dan makan..Semuanya M..Hahahah..Anyway ada kisah yang terjadi semasa di Melaka..Even happy sebab bawa Abah jalan-jalan tapi hati aku tak tenang..

Miss understanding telah berlaku..Bayangkan tak ke haru walaupun tengah bercuti..Uuhhuhu..Hari pertama kena tu memang terlalu huru-hara juga..Then next day tu lagi la haru..Sepanjang-panjang perjalanan pulang tak tentu arah aku..Rabu aku agak cool down sikit even rasa macam serba tak kena..Rasa lega maybe sebab dah nangis sepuasnya lepas balik rumah..Hahahahah..Then Khamis aku buat plan sendiri..Itu kira main redah je..Intention aku nak bagi barang yang telah dibeli semasa di Melaka dan ambil barang aku..Settle di sana aku rasa lega walau dalam hati ada gundah gulana..

Berdebar nak tunggu apabila naik kerja nanti..Hahahah..Selepas itu around 4:45pm seseorang Whatsapp tanya Jumaat free tak..Of coz aku free..Hhehehehe..Sementara nak menunggu esoknya tu berdebar juga rasa..Ala-ala macam nak pergi battle je..Bila hari kejadian, aku agak cool..Perjumpaan hari itu tidak mempunyai masalah..Aku dengar sahaja apa yang hendak diperkatakan..Sesekali aku menyampuk..Aku takleh nak cakap apa sebab aku dah “ceritakan” semuanya dalam “hadiah”.. Tapi kata perkara yang benar..Tak ada penukaran cerita..Sebab benda betul aku tak akan tipu..So settle..

Akhirnya kami okay seperti sediakala..Tapi bahan membahan antara satu sama lain berjalan seperti biasa ya..Hiks! Siapa suruh kalau marah tu terus buat sesuatu di luar jangkaan..Hahahahah..Kan dah menyesal..Bila dah buat baru terfikir..Hahahah..Maka konsepnya sama je la kita ni yek..Hahahahaha..

Maka daripada kejadian tersebut, aku buat satu keputusan yang drastik la kut..Boleh dikatakan begitu..Aku mahu menarik semula energy positive dalam hidup aku..Bukan untuk aku sahaja, tapi untuk semua..Memang tahun ini agak tak kena bagi aku..Yang tak kena tu dalam diri aku..Hati dan jiwa..Yang lain ok..Tapi effect kepada orang lain kalau aku stress..

So azam 2017, itulah dia walaupun sebenarnya kalau orang tanya aku just cakap nak lebih berjaya dari sebelumnya..But now, main point aku ialah, ssseennyyuuummmm…I need the positive vibes from everyone and for sure from my self..Doakan aku ya! πŸ™‚

Chow Chin Chow!

Leave a Reply

