New experience

Dua minggu berturut-turut, seperti tiada rehat untuk aku..Bermula minggu lepas, semangat lain telah muncul..Harapnya semangat itu tidak luntur..Kalau luntur, apa pun tak boleh..Hehehehe..A bit tough for me..Sebab aku ni tak suka stress..Hhaahhaah..Kalau stress, ke lautan dalam jadinya..Macam last Friday..Macam-macam aku fikir..Sampaikan bos besar boleh perasan..Sedangkan aku rasa aku dah cover baik punya..Tidak jua..Perasan sungguh..Ampeh dot com! Hahahaha..

Sabtu & Ahad aku berada di Taman Botani..Ivan ambil aku..Baik betul dia dan Jen..Mereka husband and wife..Same mission with me..We are in one team..Selain dari itu, Yazmin & Fatiha..Mereka ini sahaja yang aku rasa boleh get long..Harapnya begitu..Maybe misi kami sama, pemikiran sedikit berbeza, so on sahaja..Pekerjaan mereka sebenarnya bukan calang-calang..So fikiran mereka berbeza.. Banyak yang aku belajar dengan mereka semua..And still learning actually..

Waimanya pun, aku rasa gembira buat semua ini..Penat memang penat..But aku nak sesuatu..Keluar dari zone selesa..I know i can do it! Angan-angan tinggi..Nak itu ini..Maka, kenalah dare to be different..Kan? πŸ™‚ Kalau ada sesapa cuba-cuba nak jadi attention seeker, sila pergi Mam…Habiskan sendiri ayat itu..Hahahahaha..Sebabnya, ada orang macam itu telah muncul dalam team kami..Menyusahkan, annoying dan yang sama waktu dengannya..Aku memang ignore sahaja..

Ada juga client aku yang sebegitu..Patut aku sentiasa follow up kan..Memang tidak la aku nk follow up..Sebab perangai macam………………..Hehehehehe..Nak jadi apa, jadi la..I don’t need that people..Please go away! Jangan nak mengedik..Tapi nampak gayanya macam nak mengedik dengan kakak aku je..Pergilah..Tak heran..End of the day, kakak aku akan layan biasa-biasa sahaja..Dia tu, kadang-kadang keras tak keras..Suka sangat nak layan..Tapi dia tahu, kalau aku tak suka, jangan disebut nama dan lain-lain..Kadang-kadang ada juga, tu yang malas aku nak layan tu..Kalau aku geram, aku tak reply or buat bodoh je..Nak kata apa, kata lah..Hahahahah..Kalau sudah tak suka, kelibat kau pun jangan lalu depan aku..Huahuahuahua! Ada orang tak suka kat aku? Kisah pulak aku kan?Hahahah..Tak kudis pong..

Pengalaman dua minggu ini, aku akan gunakan untuk build organisation aku sendiri..Even tough, but i have too! Aku yang pilih, maka sila la hadap kan! Dalam masa yang sama, main job tidak aku abaikan..Kang bos aku tanya kang..Hahahahah..Bulan ni show okay..Bulan depan masih kosong..Tapi bulan 10,11,12 dah ada yang KIV..Legalah sikit..even KIV je pun kan..So daripada KIV je tu, baiklah aku “jual” bos aku tu..Show banyak, Herbalife jalan, maka, semua orang hati senang..Heheheheh..

Maka, aku akhiri tulisan aku kali ini dengan kata-kata, siapa nak freelance writer contact aku! Hahahhaah..Gian nak menulis! Sapa nak herbalife, contact aku juga! Excited nak bantu orang..Siapa nak Bos aku menyanyi, pun sila contact aku..Kami nak round satu dunia ni..Dia la yang banyak round..Aku? Round neck je la kan..Hahahahah..Oklah..

Chow Chin Chow!

 

Leave a Reply

