Freelance

Minat menulis memang sudah lama..Dulu ada juga tulis ala-ala novel..Tapi zaman sekolah..Apa lah sangat kan..Imaginasi sendiri sahaja.. Lepas tu sekejap sahaja..Pastu aku suka juga tulis puisi..Sempatlah belajar..Lepas tu dah ke lain jadinya..Hahahahaha..Tapi minat itu masih ada..Disebabkan itu aku buat blog..Sebab minat menulis.. Bila dapat tawaran dengan satu company untuk buat blog, aku tidak teragak-agak untuk menerima.. Lagi pula masa tu tawaran datang sangat mudah…

Walaupun sebelum itu aku ada dengar kata-kata kurang manis, tapi tak mengapalah..Sebab siapa aku nak halang dia berkata-kata..Waimanya, silalah judge aku selagi kau tak tanya aku sendiri..All the best..Sampai sekarang masih tidak baik..Tapi kalau berjumpa pun hi hi bye bye..Pernah terserempak..Tapi aku kuatkan hati untuk tegur..Tegur bukan sebab sesaja nak tegur ya..Tetapi sebab hormat kepada orang yang banyak membantu aku sebelum ini..Aku tidak lupa semua itu…Kau sahaja yang tidak tahu..

Lepas dapat tawaran menulis itu, kehidupan sebenar bagai bermula..Banyak pancaroba dan sebagainya.. Aku pendekkan cerita..Sekarang aku sudah tidak menulis dengan mana-mana company..Ala-ala jobless..Hahahahaha..Jadi kalau ada sesapa nak pakai freelancer, let me know! Aku free sekarang..Free untuk menulis maksud aku..Tapi untuk buat sepenuh masa itu, belum lagi kut..Hehehehe..Sebab kerja sekarang aku lebih selesa..Menulis tu nak juga, sebab passion aku..Hehehehe..

Bulan puasa sibuk ke? Sibuk ler! New thing come to me like a storm..Waahh statment..Apa dia? Heheheeh..Tukar sikit profession, iaitu, membantu orang untuk sihat! Hhehehe..Macam mana? Itu akan aku cerita kemudian..Mana boleh semua cerita dalam satu entry.. Tak jadilah blog nya..Baik buat novel terus kan? Hahahahaha!

Chow Chin Chow!

 

Leave a Reply

